System zarządzania jakością w służbie zdrowia

Published by: 0

ec33b20b2af31c3e81584d04ee44408be273e4d010b5164690f8_640_health

Organizacje slużby zdrowia decydują się na system zarządzania jakością głównie ze względu na wymagania NFZ oraz wymagania prawne.

Ogólne zasady systemu zarządzania jakością w służbie zdrowia są podobne do zasad innych organizacji. Specyficzna jest natomiast polityka bezpieczeństwa świadczenia medycznego.

Podstawą systemu zarządzania jakością w służbie zdrowia jest również podejście procesowe do zarządzania, najczęściej z podziałem procesów na:

– ogólne (zarządzania, np. definiowanie oraz realizacja polityki i celów jakościowych, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością)

– główne (usługi świadczone pacjentowi, np. przyjęcia pacjentów w trybie nagłym i planowym, realizacja usług na oddziale, realizacja usług w przychodni, intensywna opieka medyczna, diagnostyka obrazowa)

– pomocnicze (istotne dla efektywności zarządzania, np. archiwizacja, szkolenia personelu, nadzór nad wyposażeniem do pomiarów i kontroli, zywienie, gospodarka odpadami).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *