System zarządzania jakością w Urzędzie Celnym

Published by: 0

System zarządzania jakością w Urzędzie Celnym obejmuje zazwyczaj wszystkie sekcje, referaty i oddziały urzędu.

Należy zdefiniować procesy wymagane w systemie zarządzania jakością, określić ich wzajemne oddziaływanie, ustalić mapę procesów obejmującą zdefiniowane w Urzędzie procesy oraz ich powiązania w systemie zarządzania jakością.

Dla przeprowadzenia prac wdrożeniowych i utrzymania systemu zarządzania Jakością należy zapewnić dostępność zasobów (rzeczowych, finansowych, ludzkich) oraz informacji niezbędnych monitorowania i doskonalenia wszystkich procesów.

Dla kluczowych procesów należy ustalić mierzalne wskaźniki ich efektywności (skuteczności), które pozwolą analizować i doskonalić te procesy.

Przykładowe procesy to:

– zarządzanie urzędem i przegląd systemu zarządzania jakością

– zarządzanie informacją i dokumentacją

– szczególny nadzór podatkowy

– kontrola firm

– postępowanie celne

– prowadzenie spraw karno-skarbowych

– obsługa zgłoszeń celnych

– badanie zadowolenia klienta

– szkolenia pracowników Urzędu

– komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna

– utrzymanie infrastruktury Urzędu.

Autorem treści jest: https://web.archive.org/web/20160408171243/http://vademecumzarzadzania.pl/zarzadzanie-jakoscia/system-zarzadzania-jakoscia-w-urzedzie-celnym/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *