Lifestyle

Jak nadać paczkę w DHL POP?

Firmy kurierskie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy coraz chętniej decydują się na korzystanie z punktów odbioru paczek. Możliwość odebrania przesyłki w drodze do pracy lub przy okazji codziennych zakupów to atrakcyjna propozycja nie tylko dla najbardziej zabieganych. Punkty obsługi paczek stanowią obecnie integralną część ofert najważniejszych firm kurierskich działających na terenie naszego kraju, takich jak DHL Parcel Polska. Jakie możliwości dają punkty DHL Parcel i jak mogą one wspomóc rozwój biznesu e-commerce?

Czym są punkty DHL POP?

Punkt DHL POP to lokal, który na skutek umowy właściciela z przewoźnikiem stał się miejscem, które umożliwia klientom indywidualnym DHL wygodne nadawanie i odbiór przesyłek. Do sieci punktów należą miejsca takie jak:

  • sklepy spożywcze i supermarkety (m.in. Lidl, ABC, Lewiatan, Żabka),
  • salony prasowe (m.in. Inmedio, Relay),
  • stacje benzynowe (m.in. Shell).

W ramach sieci punktów DHL POP działa również ponad 170 automatów DHL Locker, umożliwiających odbiór zamówień nawet w ciągu następnego dnia po nadaniu paczki. Dzięki współpracy z lokalami znajdującymi się w dogodnych i łatwo dostępnych miejscach DHL może zaoferować swoim klientom szybkie, wygodne nadania i odbiory.

Punkt partnerski DHL Parcel – jak działa?

W punktach DHL POP można nadawać i odbierać paczki. Dostarczane i przeznaczone do wysyłki przesyłki są przechowywane w magazynie aż do ich odbioru przez klienta lub kuriera. Czas, w którym można dokonać odbioru w danym punkcie, może różnić się pomiędzy lokalami – punkty partnerskie czynne są w godzinach otwarcia miejsca, w którym się znajdują.

Nadawanie przesyłek w punkcie DHL Parcel

Przedsiębiorcy, którzy nawiązali już współpracę z tym przewoźnikiem, mogą udostępnić swoim klientom możliwość odbierania zamówień i nadawania zwrotów w punktach POP bez dodatkowych opłat czy podpisywania aneksów do już obowiązującej, standardowej umowy z DHL Parcel. By klient mógł wysłać paczkę, wystarczy, że:

  1. zlokalizuje odpowiedni punkt na interaktywnej mapie punktów DHL POP dostępnej na stronie przewoźnika lub poprzez centrum zarządzania przesyłkami DHL24,
  2. zabezpieczy wysyłany towar i spakuje przesyłkę, dołączając do paczki etykietę zwrotną,
  3. uda się do wybranego punktu partnerskiego i wyśle przesyłkę.

Należy jednak pamiętać, że niektóre jednostki zrzeszone w ramach sieci DHL POP nie przyjmują nadań i zajmują się wyłącznie wydawaniem paczek przywożonych przez kuriera. Jak sprawdzić, czy w danym punkcie można wysłać przesyłkę? Można dowiedzieć się tego, odwiedzając miejsce lub sprawdzając informacje o nim na interaktywnej mapie przewoźnika. Wystarczy kliknąć ikonę, którą oznaczona jest wybrana lokalizacja, by uzyskać dostęp do szczegółów. W ten sposób można dowiedzieć się także, jakie maksymalne wymiary i wagę może mieć paczka, by mogła zostać nadana w tym konkretnym punkcie.

Odbiory przesyłek w punktach DHL Parcel – jak działają?

Gdy kurier przywiezie paczkę do wybranego punktu DHL POP, zamawiający może dokonać jej odbioru. W tym celu potrzebować będzie numeru PIN, który otrzyma wraz z e-mailem i wiadomością SMS informującymi o możliwości odebrania przesyłki. W punktach partnerskich DHL Parcel paczka może oczekiwać na odbiór aż do 7 dni kalendarzowych, Jeżeli jednak odbiorca nie będzie miał możliwości udania się po swoją przesyłkę, może upoważnić do tego inną osobę. Może to uczynić, przekazując jej kod PIN i numer listu przewozowego.

Jak udostępnić klientom możliwość zamówienia przesyłki z odbiorem w punkcie DHL POP? Konieczna będzie integracja mapy punktów odbioru ze stroną internetową sklepu. W tym celu wykorzystać można moduły udostępniane przez DHL.

Czy warto korzystać z punktów DHL POP?

Punkt partnerski DHL POP to wygodna opcja dla osób, które nie lubią oczekiwania na przyjazd kuriera i wolą same wyznaczać sobie dzień i godzinę odbioru. Umożliwienie klientom sklepu internetowego korzystania z punktów DHL POP pozwoli na łatwiejsze dostosowanie metody nadawania i odbioru paczek do preferencji kupujących. Pomoże także unikać porzuceń koszyka w e-sklepie wynikających z braku dogodnej opcji dostawy i możliwości łatwego dokonania zwrotu.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz